15:e luckan öppnad

Helgen som varit blev ganska lugn. Dock lite prat fram och tillbak.
Har börjat tänka på framtiden nu och hur Kevin och jag ska göra.
Tex. vart vi ska bo, barn etc och vi har båda helt olika syner på allt det.

Jag vill inte helt släppa taget om allt vad jag vet och är van vid. Det är nu jag har haft tid att tänka på vad som är viktigt i mitt liv och vad jag vill. Och vad ska man göra när man i ett förhållande känner helt olika!? Antingen är det en som släpper allt eller så försöker man att gå halva vägen var. Men det går inte i våran situation, för vi kan inte komma överens och mötas halvvägs. Dels för att vi båda kommer från ett annat land. Det skiljer så mycket på kulturerna som jag inte alls trodde! Sättet att tänka och tycka om saker skiljer sig också stort.
Känner mig ledsen eftersom att jag trodde det ej skulle bli så här. Vi har haft det så bra förr, men nu känns det som att vi båda inte vill se problemet och blundar istället. Men vi vet vad som kommer att hända.

Jag har fortfarande inget jobb, har ingen motivation än för att ens söka jobb. Känns som att jag vet inom mig att jag vill och kommer åka hem. Men jag vill också att det ska funka mellan mig och Kevin men då är det för att jag väljer o stanna kvar här. För jag vet att Kevin ej kommer att flytta med mig till Sverige för att han har sin lägenhet och jobb här.
Faktist så suger livet just nu!


Ett sött litet rådjur fanns i ett skyltfönster


  

Kommentarer
Postat av: hanna

Önskar ja vore hos dig så du kunde få en bamsekram!

2008-12-15 @ 23:51:12
Postat av: Therese

kramar om jättehårt Det är ju sånt som är svårt att se innan man flyttar ihop tyvärr.



Jag vet inte vad the issue är men jag tror att han också kommer inse att han måste möta dig halvvägs många ggr. Det kommer gå bra tjejen, tänk på hur länge ni har längtat efter det här och efter varandra.

2008-12-16 @ 10:33:31
URL: http://www.petitechat.se
Postat av: Nathalie

Saknar dig min lilla Hanna och tänker på dig ofta. Önskar vi kunde prata med varandra. Inte kul att läsa att allt inte känns så bra. Men om ni pratar mer så kanske det lossnar lite efter ett tag? Det har ju inte gått så lång tid och man får ju göra uppoffringar på lika villkor helst för den man älskar. Hoppas det löser sig.

2008-12-17 @ 01:28:55
URL: http://droplet.blogg.se/
Postat av: Maria

Va jobbigt att det inte är så lätt för er nu! Hoppas att det löser sig på något sätt så att båda är nöjda. :) Kram!

2008-12-17 @ 14:06:14
URL: http://illuminerad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0