3 veckor

Har jag nu levt i France.
Har varit ganska annorlunda sen forra gangen, kanns mer verkligt eftersom jag maste hitta jobb och har planerat att bo har nu.
Saknar Sverige ganska mycket faktist, men sa kanner jag hur bra jag har det har i Frankrike och att jag har personer som bryr sig om mig.
Vi har varit pa IKEA ett antal ganger och kopt garderob och en massa smasaker till lagenheten. Vi ska nu i veckan dra och kopa en hornsoffa/baddsoffa till gastrummet sa vi kan ha en massa som bor hos oss.

Forsta veckan var ju min familj har och vi hade det jattebra och de uppskattade verkligen att se Grenoble och de blev yra av alla hoga berg. Men det kanns jattebra att dem vet hur jag bor och vilka jag umgas med.
Sen de senaste 2 veckorna har jag forsokt att komma in i det franska livet och kanna mig hemma och ocksa  varit pa ANPE som ar som AMS, pa tisdag har jag ett mote dar och fa hjalp med att skriva cv och allt sant jobbigt. Tror nog att jag har stor chans att fa jobb att ta hand om barn efter de gatt i skolan  och over lunchen. Forskoleverksamheten ar ju inte sa stor i frankrike utan de har mer nanys, sa jag tar nog nagot sadant jobb.
Annars fordriver jag mina dagar med att promenera, ar ute iaf 2 timmar varje dag om inte mer. sa jag siktar pa vinterbeachen 2009 istallet.

Ska lagga upp bilder pa lagenheten snart, men vi har ej internet an hemma, eller ibland kan jag snylta av grannen wifi =)

puss och hej

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är så avis på dig! Men glad för din skulle med! Du får nog ett kalasjobb snart:)



Längtar efter dina brev, hittade massa brevpapper i förrådet när ja rensa mina lådor sedan mellanstadiet ;)

2008-10-25 @ 20:17:28
Postat av: Maria

Anade nästan att ni inte fått in internet än. Ser fram emot bilderna. Hoppas dom kommer innan vi åker ner :P Erik säger att han ska åka med så vi ska beställa tre biljetter, skulle gjort igår egentligen men jag vet inte vad som hände hehe. Ska ta tag i det när Johan kommer hem, han är hos Lasse och målar nu :) Ha det bra! Hälsa Kevin!

2008-10-28 @ 16:40:28
URL: http://illuminerad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0