Fredag natt.....

Sitter ute i Sätra (Stockholm) på min babes jobb, hon jobbar natt på en terminal och ville ha med mig, så vi imorgon bitti kan gå hem tillsammans och sova :-)

Min fredag började med att folk hörde av sig ganska så tidigt på morgonen och väckte mig eftersom jag såklart hade sovmorgon.
En kille ringde för att han skulle komma och fixa uttag i lägenheten så att jag kan få ljus i vardagsrummets tak!
Så nu funkar det, är ju bra att ha lite ljus i lägenheten nu när det är en sån mörk höst!
Hade ganska trevligt snack med gubben som var hos mig....
Han var ganska så söt...gammal, tjock, risigt klädd och en stor ölmage som peta ut i luften :-D En riktig man hade jag i lägenheten förutom min karl som annars är hos mig! Han lärde mig om ett och annat vad gäller el. Och han fick en svår uppgift i min lägenhet som inte hade väntat sig en fredag som denna!

Sen skulle jag ta tåget kl 15:50 till stockholm, men det var såklart försenat så jag ringde min syrra som hämta upp mig, och så åkte vi för att hämta Karin o Stina på dagis.
De måste vara dem underbaraste ungar i världen, älskar dom små trollen. Barn är något som gör mig så lycklig, kanske därför jag passar bra att jobba inom förskola!

Det var mörkt ute när vi skulle sätta barnen i bilen, och Bettan satte fast deras stolar.
Då tog jag tag i Stina först och la upp henne på biltaket, och där kollade vi upp på stjärnorna tillsammans, hon pekade och sa att de var där uppe :-)
Sen tog jag Karin och gjorde samma sak! Det var fint! Man måste ta vara på de vackra saker i vardagen.

Älskar livet och har alltid gjort, är otroligt glad över att jag är nöjd med mig själv och över mitt liv, det finns så många runt mig som har problem och inte mår bra....man kan skatta sig lycklig som har det så bra!

Har inget direkt att klaga över!

Puss och godnatt där ute!

Kommentarer
Postat av: Fia

Fint med fina vardagssaker - och fint med positiva blogginlägg! :)

2009-11-30 @ 12:26:48
URL: http://frokenwahlund.blogspot.com
Postat av: Pappsen

Din absoluta favoritlåt, Hanna

http://www.youtube.com/watch?v=a_fUNvj8d9Y

2009-12-04 @ 21:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0