Torsdag

Igar var Bettan, jag och barnen pa IKEA och at mat och bara slappa runt. Annars har vi stannat inne ganska mycket for att barnen varit ganska sjuka. Det har ju blivit valdigt kallt ute och barnen har inte de basta klader med sig.

Kevin ar ledig idag men han ar ivag och fixar bilen och lite andra saker. Blir val att storhandla ocksa idag.

En sak har jag funderat vadigt pa och jag har ej blivit klokare

Varfor har fransmannen alltid skor pa sig inomhus? (  ej hos oss )
Frankrike ar ju det land som man mest far hundskit pa skorna. Sa om man har en stor fest och bjuder in en massa folk sa far man nog rakna med att ens golv har spar av hundbajs vid kvallens slut!
Men Kevin sa att det var i deras kultur, fatter ej den kulturen =-/



Kommentarer
Postat av: Maria

Tack du ;) Var är alla bilder i din blogg som jag sett fram emot egentligen?

2008-11-27 @ 12:44:59
URL: http://illuminerad.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja, exakt! Vad har slöheten att inte orka ta av sej skorna att göra med kultur? Att även låta hundarna bajsa överallt utan att plocka upp det sen, det är också en del av kulturen då får man väl förmoda...

2008-12-02 @ 16:39:59
Postat av: Jennie

Ja, exakt!! Vad har slöheten att inte orka ta av sej skorna inomhus med kultur att göra? Att låta hundarna bajsa överallt och inte plocka upp efteråt har också med den franska kulturen att göra då får man förmoda...

2008-12-02 @ 16:48:59
URL: http://slyvixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0