En dikt till mig från Miriam

Åren rusar iväg fortare än man kan förstå 
de gamla tiderna kommer man aldrig tillbaka få 
minnena från förr spökar ofta i mitt sinne 
och du dyker hela tiden upp i mitt glada minne 
du lärde känna mig när jag var mycket liten 
den tiden då man aldrig kände sig sårad och sliten 

Vi skrattade åt saker ingen annan förstod sig på 
ofta var humorn verkligen både sjuk och rå 
med dig kunde jag alltid vara mig själv år in och år ut 
du var en trofast vän som aldrig gjorde slut 
jag kunde alltid prata med dig om allt bra och allt skit, 
du tröstade mig alltid när jag mådde dåligt eller gått på en nit 
ditt leende och våra galna påhitt kryddade alltid livet för en stund 
själen kändes fri, hjärtat glatt och kroppen sund



Kommentarer
Postat av: Mirre

Åh sötnos! Blir tårögd när jag läser dikten, jag älskar dig vännen o saknar dig som alltid tokmycket! <3

2008-12-17 @ 12:12:15
URL: http://www.metrobloggen.se/mirrevirre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0