Samedi

Sitter vid datorn och lär mig franska...Har hittat en sida där de läser upp hur orden uttalas etc. Måste lära mig bättre franska känner jag om jag ska kunna förstå saker och ting. Var på ett möte med en tjej om att jobba på förskola eller som dagmamma. Jag förstod ju inte mycket av vad hon sa...men det beror nog på vem man talar med, vissa talar ju med lite lättare och svårare grammatik.
Efter det mötet gick jag till arbetsförmedlingen för att visa upp mitt betyg som jag nu fått översatt till franska och sedan prata med dem om det finns nån gratiskurs för mig så jag lär mig bättre franska. Men då var jag utskriven från förmedlingen för att jag inte hört av mig till dem. Så otroligt jobbigt att fatta lite och sen kanske man missar vissa ord som är viktiga så skiter sig allt!
Men jag ska skriva in mig där igen och se om det finns kurser. Hoppas verkligen att det finns, det är ju inte säkert att Frankrike erbjuder sånt for utlänningar som Sverige gör. Och jag vill inte betala kurser som jag redan gjort för de ar inte speciellt billiga!

Idag skulle jag ha fixat en svensk julmiddag for ett gäng polare, men vi har skjutit upp den eftersom en farfar till en kompis har dött så det ar begravning idag. Inte rätt tillfälle känner jag då.

Idag är det väldigt fint väder så jag ska ta mig en promenad sen. Kevin åker snowboard med en killkompis. De gör det så ofta de kan och så mycket de kan! Jag kommer nog aldrig att känna sånt behov av att åka högt upp i bergen där det är askallt och spendera en hel dag. Jag håller nog till inne på ett fik då med en varm kopp choklad =-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0