Paris

Igår var jag och Kevin på bio igen ( i måndags såg vi "Be kind rewind" ). Vi såg den franska filmen Paris och den var jättebra. Jag förstod det mesta i filmen och det var inte alls jobbigt eller för ansträngande. Börjar mer och mer att komma in i franska språket och är faktist väldigt stolt över mig själv att jag lärt mig ett nytt språk bara sådär. Jag är fortfarande inte bra på att skriva och stava, men det kommer senare. 

Nu på Lördag kommer jag hem igen och börjar arbeta på tisdag. Så otroligt skönt att haft semester i några veckor. Får se om Miriam kommer hem till Lkpg nu över påsk. Tar lika lång tid för henne att ta sig från Göteborg till Linköping som det tar för mig att åka hem från Frankrike till Linköping. Lite konstigt tycker man.

Detta e en ganska ruggig sanning

"När jag är 60 år kommer jag att ha spenderat 20 år sovandes och 5 år av dessa till att drömma"

Kommentarer
Postat av: Hannab

Mäkta imponerad över att du lär dej franska, av alla språk, så fort! Jag hade vart helt lost =)

2008-03-20 @ 10:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0