Soon Carrefour!

Vi ska snart dra till Carefour och införskaffa lite smått och gott för ikväll.

Det är Kevins födelsefest ikväll, vi ska ha den hemma i hans föräldrars hus. Tänkt att ha fruktdrinkar, bål och såklart öl. Det kommer nog lite över 20 pers, det är de närmsta polare till Kevin. Gillar dessa fester hemma, de varar ofta till tidiga morgonen där på.
Sedan ska vi tillaga lite småsaker att tugga på.
Vi har haft en slapp morgon, lång frukost och kaffe framför brasan.

Så fort jag kom till Grenoble kände jag mig som hemma. Känns lite underligt att ha 2 liv som jag så fort kan anpassa mig till. älskar det franska livet och sättet att leva. Känner att det finns så mycket att göra här.
Mysigt är att bara strosa runt på stan gå in på ett litet boulangeri och köpa en croissant och kaffe och sätta sig på en bänk i solen. Och sedan se alla de människor som alltid ser så typiskt franska ut vandra förbi. Och såklart få höra:
" Ohh salut Blondie! Tu es suedoise?? "

Kul att känna sig annorlunda och att människor ofta är intresserade av mig och min kultur. Förklarar ofta för folk här vad som är typiskt Svenskt och vädret i Sverige etc.
Jag är glad och känner mig otroligt fri, har chansen att bo i ett annat land och ändå ha kvar mitt Sverige. Jag har mål att nå för att komma dit jag vill....Känns underbart!
image115

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0